SALI(GÜNDÜZ-GECE)DUÂ

Rabb’im!Beni tekliğinin denizinin derinliğine ,
Birliğinin kabaran dalgalarına sok.
Ferdâniyyetinin,egemenliğinin,satvetinin kuvvetiyle
Beni güçlendir ki rahmetinin genişliğinin fezâsına
Yüzümde rahmetinin izinden kaynaklanan
Yakınlık yıldırımları parlayarak çıkayım.
Heybetinle heybet kazanayım.
Kuvvetinle kuvvetleneyim.
İzzetinle gâlip geleyim.
İnâyetinle gözetileyim.
Azametinle azîz olayım.
Öğretme’n ve tezkiyenle ikrâma nâil olmuş üstün olayım.
İzzet ve kabûl hil’atini üzerime giydir.
Vuslat ve kavuşma yollarını bana kolaylaştır.
Kerâmet ve vakar tâcını başıma geçir.
Dünya yurdunda ve sürekli kalış yurdunda
Benimle sevdiklerini kaynaştır.
İsminin nûrundan bana öyle bir satvet bahşet ki
Kalpler ve rûhlar peşimden gelsin.
Nefisler ve bedenler önümde boyun eğsin.
Ey,zorbaların, önünde boyun eğdiği!
Huzûrunda kisrâların eğildiği!
Ey dünya ve âhiret hükümdârı!
Sen’den sadece Sana sığınılır,
Sen’den sadece Sen’inle kurtulunur.
Yardım ancak Sen’dendir.
Sadece Sana güvenilir.
Hasetçilerin tuzağını benden uzaklaştır
Ve inatçıların kötülüklerinin karanlıklarını.
Ey kerem sâhiplerinin en Kerîmi!
Beni izzetinin gölgesinde himâye et.
İlâhî!Sen’in rızânı elde etme husûsunda zâhirimi destekle.
Sen’in fiillerinin yollarına muttali olmam için 
Kalbimi ve sırrımı nûrlandır.
İlâhî!Efendim!
Sen’den umduğumu bulmadan kapından nasıl alıkonabilirim;
Oysa ben Sana güvenerek kapına geldim.
Sen’in kapında bağışından nasıl ümidimi kesebilirim ki,
Benden Sana duâ etmemi isteyen Sen’sin.
İşte ben Sen’in kulunum,Sana yöneldim,sığındım.
Beni düşmanlarımdan uzak tut.
Tıpkı doğu ile batıyı birbirinden uzaklaştırdığın gibi.
Onların gözlerini al,ayaklarını kaydır,
Kudsiyetinin nûruyla,
Ululuğunun celâliyle onları benden alıkoy.
Çünkü görkemli nîmetleri Veren’sin,
Bağışlayansın,İkrâm Eden’sin.
Kudsiyetinin ve Ululuğunun celâliyle beni koru.
Çünkü Sen Kendisinden başka ilâh olmayansın.
Sen Bir’sin,ortağın yoktur.
Şâhidlik ederiz ki Muhammed Sen’in kulun,
Rasûlün,Sâfî’n ve Halîl’indir.
Şefkat ve merhamet lütuflarıyla 
Sana münâcaat edenlerin Dost’udur!
Ey dâimâ Diri,Ey herşey’e egemen!
İrfân ve ilim sırlarının üzerindeki perdeyi kaldır.
Allâh’ın salât ve selâmı, seyyidimiz Muhammed’in,
Ehl-i Beyt’inin ve bütün ashâbının üzerine olsun.
Sen’in izzet sâhibi Rabb’in!,
Onların  isnâd etmekte oldukları vasıflardan Yüce’dir,
Münezzehtir.
Gönderilen bütün Rasûllere selâm olsun.
Âlemlerin Rabb’i Allâh’a hamd olsun.

SALI(GECE)DU’Â

İlâhî!Sen’in baskının şiddetli,yakalaman elem vericidir.
Kahrın azıymdir.Zıtlardan ve eşlerden yücesin.
Eş ve çocuktan münezzehsin.
Düşmanları kahretmek,zorbaları ezmek Sen’in şânındır.
Dilediğine tuzak kurarsın,
Sen tuzak kuranların en iyisisin.
Kimi perçemlerden yakalayıp
Müstahkem kalelerden çıkardığın,
Düşmanların yüreklerine korku saldığın,
Bedbahtları mutsuz kıldığın ismin hakkı için
Sen’den istiyorum!
Şiddetle yakalayan isminin kullarından birini
Bana yardım olarak gönder ki
Benim cüz’î ve küllî kuvvetlerime sirâyet etsin,
Böylece istediğimi yapabileyim.
Hiçbir zâlimin zulmü bana ilişmesin,
Hiçbir zorba zulümle beni korkutmasın.
Öfkemi Sen’in için,Sen’inle ve Sen’in öfkenle birlik kıl.
Düşmanlarımın yüzünü ört,
Onları oldukları yerde başka varlıklara döndür.
Kalplerini bağla.
Benimle onlar arasına bir sûr çek.
Bu sûrun bir kapısı olsun.
İçi rahmet,dışı ise yönelenlere azap olsun.
Çünkü Sen’in baskının şiddetli
Ve yakalaman elem vericidir.
”Rabb’in,haksızlık eden memleketleri yakaladığında,
O’nun yakalayışı işte böyle…
Muhakkak  O’nun yakalaması pek elem vericidir,pek çetindir.”
Rabb’im!Beni Sen’inle müstağnî kıl ki,
Sen’den başkasına muhtaç olmayayım.
Bana öyle bir zenginlik ver ki
Hiçbir hazza ihtiyaç duymayayım.
Beni her mahlûkun zâhirine veya bâtınına çağıran
Bir şey’e meyletmeyeyim.
Beni kolaylaştırılmışlığın en son noktasına ulaştır.
Beni sidre-i müntehâ’ma vardır.
Varlığın devirselliğine,seyrin küreselliğine şâhid kıl,
Tâ ki tenzîlin sonlara gelişinin,
Başlangıçlara dönüşünün sırrını göreyim.
Ki kelâm kesilsin,”lâm”ın hareketi dursun,
Benden ”ğayn”ın noktası düşsün,
Bir, iki’ye dönsün.
Allâh’ım!Birçok velîn için kolaylaştırdığın sırrınla 
Benim için de kolaylaştır.
Öyle bir kolaylaştırma ki,
Müstağnîliğimin bulutunu dağıtsın.
Bunların tümğünde parıldayan bir nûrla beni destekle.
Bu nûr cinlerden ve insanlardan
Her hasetçinin gözünü kamaştırsın.
Bana her makâma gâlip gelme melekesini bahşet.
Beni Sen’den başkasından müstağnî kıl.
Ki Sana muhtaçlığım sâbit olsun.
Çünkü Ğanî ve övgüye lâyık olan Hamîd Sen’sin.
Velî,Ulu,Kerem Sâhibi ve Doğrultan Sen’sin.
Allâh’ım!Seyyid’imiz Muhammed’e,
Ehl-i beytine ve tüm ashâbına salât ve selâm et.

About stephenpoem

a'UUdhu billaahi minash shayTaanir rajiim bismillaahir raHmaanir raHiym Lâ melcee min'ellâhi illâ ileyh
Bu yazı Genel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorum bırakın